Skal dit firma skifte adresse?

MGDK — 25. mar 2022 12:39

Annoncørbetalt indhold

Skal dit firma skifte adresse? Hvis I skal skifte hen til nogle større eller mindre lokaler, så er der en del ting man lige skal have styr på under dette projekt. En ting er naturligvis selve flytningen. Men der er også en del andre praktiske ting, som man lige skal tænke på, når firmaadressen ændrer sig.

Giv besked til alle kunder og leverandører

Det er utroligt vigtigt at være åben omkring skiftet af firmaadresse og at kommunikere dette til alle de relevante kunder og leverandører. Et firma kan for eksempel have utroligt mange leverandører, som kommer i løbet af ugen, måneden eller endda året. Alle disse leverandører skal naturligvis have det at vide, hvis du skifter adresse. Ellers kan du risikere, at tingene bliver afleveret ved den gamle firmaadresse og dermed kan der opstå problematikker i hele maskineriet.

Alt afhængig af hvilken firmamodel du har og hvilke produkter eller service du leverer, så er det også relevant at give besked til dine kunder. Hvis dine kunder for eksempel ofte har deres gang ved din firmaplads, så er det vigtigt at annoncere dette til dem også. Tænk på hvilken måde du kan gøre dette nemmest.

Husk at opdatere kontaktinformation på nettet

En af de nemmeste måder hvormed du kan kommunikere skiftet af firmaadresse er helt klart på nettet. Folk går ofte på nettet for at finde ud af hvilken adresse de enkelte firmaer ligger på. Det er også her de leder efter mails og telefonnumre.

Hvis du sørger for at få opdateret denne kontaktinformation omkring dit firma på nettet, så kan du nå en hel del af dine kunder. Og det gælder også kommende kunder. Husk at annoncere det både gennem Google og gennem din hjemmeside.

Skal du have noget opbevaret i mellemtiden?

Det kan også sagtens være, at du skal have nogle ting opbevaret imens i flytter? Lej et lagerhotel her så du er sikker på hvor dine ting er under selve flytningen. Dette kan især være meget rart, hvis man er meget i tvivl om hvorvidt alle ens genstande i firmaet kan være på den nye arbejdsplads.

Det kan også bare være relevant at have nogle af sine ting opbevaret i en midlertidig periode, indtil alt er faldet helt på plads. Det kan for eksempel være at du til at starte med ikke lige vil have alle pyntegenstande og lignende med. Til at starte med kan du have fokus på skrivebordene og det mest basale.