Nyheder
4 gode råd til at markedsføre din bolig
Dette er annoncør betalt indhold Uanset om du har erfaring med boligmarkedet, eller du for første gang skal til at sælge dit hus, så kan det være lidt af en jungle at finde rundt i. Dog er markedsføring af din bolig alfa og omega for, at din bolig kan blive fundet af potentielle købere. Her […]
Dette er annoncør betalt indhold
Uanset om du har erfaring med boligmarkedet, eller du for første gang skal til at sælge dit hus, så kan det være lidt af en jungle at finde rundt i. Dog er markedsføring af din bolig alfa og omega for, at din bolig kan blive fundet af potentielle købere.
Her får du fire gode råd, der kan gøre dit boligsalg mere effektivt.
1. Annoncér for din bolig
At du markedsfører din bolig online, vil øge chancerne for et salg betydeligt. Faktisk viser undersøgelser, at mere end 90 % af danske boligkøbere finder deres bolig online.
Annoncering for et boligsalig fungerer ikke ligesom når man annoncerer gennem fx Google Ads, men der findes et hav af platforme, hvor du kan annoncere for din bolig.
Du kan vælge at benytte en af de mange onlineportaler, hvor du – ofte mod gebyr – kan oprette en boligannonce. Benytter du en ejendomsmægler, vil online markedsføring af din bolig ofte indgå i aftalen. Sørg for, at din annonce har en fængende og beskrivende salgstekst samt billeder af god kvalitet.
2. Brug de sociale medier
Mange benytter sig af de sociale medier, når de leder efter en ny bolig – og så er det tilmed gratis for både køber og sælger at benytte denne platform.
Over 75 % af den danske befolkning har en profil på Facebook, og derfor findes mange af dine potentielle købere her. Derfor er det en god idé at lave et opslag her.
Du kan finde Facebook-grupper, som udelukkende er beregnet til køb og salg af boliger. Og uanset hvilken by du bor i, kan du med stor sandsynlighed finde en gruppe specifikt for denne by.
3. Udnyt dit netværk
Mange ting sker igennem netværk – og det er ikke anderledes for boligsalg. Man hører ofte om folk, der har fået deres drømmebolig, fordi de kendte én, der kendte én – som havde den rette kontakt.
Derfor skal du ikke holde dig tilbage med at sprede nyheden om dit boligsalg gennem dit netværk – her kan en nyhed hurtigt sprede sig som en kædereaktion og speede hele processen op.
De fleste er forbundet med familie, venner og kollegaer på sociale medier, så derfor vil dette være en helt naturlig del af at benytte eget netværk til at markedsføre salget af din bolig.
4. Husk et ‘Til salg’-skilt
En af de ældste måder at kickstarte sit boligsalg er gennem et ‘Til salg’-skilt. Et ‘Til salg’-skilt er både en billig og effektiv metode, som desværre ofte undervurderes.
Først og fremmest kan det gøre forbipasserende opmærksomme på, at din bolig er til salg. Og hvis nogen i forvejen er ude og kigge på hus i nærheden af hvor du bor, er der chance for, at de også kunne få interesse i dit hus, hvis de tilfældigt kommer forbi.
Du kan selvfølgelig lave dit ‘Til salg’-skilt selv, men vil spare dig for besværet, kan du også købe et online, bl.a. hos ejendomsmæglere og webshops, der sælger skilte.